Dočkáme sa nového systému vzdelávania a praxe?

Nadácia Librum Foundation o.z., perosnálna agentúra SCHREIBER group s.r.o., vzdelávacia inštitúcia Dr. Oliver (Oliver Poór s.r.o.), združenia International Wellbeing Authority Cluster a International Aviation Cluster predstavili svoje plány pre rok 2025. Uzavreli memorandum o spolupráci na projekte “Pripravení pre prax” ktorého cieľom je inovácia systému vzdelávania vďaka kooperácií škôl, samospráv, VÚC, podnikateľských subjektov, zamestnávateľov, personálnych agentúr a profesných organizácií a združení.

Cieľom čerstvo predstaveného projektu “Pripravení pre prax” je inovácia systému vzdelávania vďaka kooperácií škôl, samospráv, VÚC, podnikateľských subjektov, zamestnávateľov, personálnych agentúr a profesných organizácií a združení a lepšia pripravenosť absolventov škôl pre potreby trhu práce.
Cieľom čerstvo predstaveného projektu “Pripravení pre prax” je inovácia systému vzdelávania vďaka kooperácií škôl, samospráv, VÚC, podnikateľských subjektov, zamestnávateľov, personálnych agentúr a profesných organizácií a združení a lepšia pripravenosť absolventov škôl pre potreby trhu práce.

“Už v priebehu roka 2024 sme iniciovalidesiatky diskusií, ktorých cieľom bolo pochopenie východísk pri výchove budúcich zástupcov žiadanch profesií v oblasti zdravotníctva, letectva, priemyslu a služieb. Školy poukázali na obmedzenia v možnostiach financovania odborníkov pre zastrešenie kvalitnej praxe. Práve tá podľa vyjadrení 72% dopytovaných riaditeľov škôl mnohým absolventom chýba. Pilotné projekty vo forme diskusií s absolventami príslušných škôl a personálnymi agentúrami pomohli viacerých študentov získať motiváciu a vedomosti potrebné k ďalšiemu rozvoju. V možnostiach ďalšieho rozvoja im podala pomocnú ruku nadácia Librum Foundation o.z., ktorá v spolupráci so vzdelávacou inštitúciou Dr. Oliver venovala študentom škôl z Bratislavy a Trnavy 8 voľných miest na akreditovanom sústavnom vzdelávaní Mulligan koncept.” Mgr. Martin Miklánek okrem realizovaných aktivít v uplynulom roku prezradil viac aj o pripravovanom projekte Pripravení pre prax: “V januári 2025 nadväzujeme na aktivity v spolupráci so strednými školami, pre ktoré sme pripravili obľúbený formát zmienených diskusií a navyše ich rozširujeme aj o kariérnu diagnostiku SCHREIBER group, ktorá študentom pomôže odhaliť či majú potrebné osobnostné črty pre nimi zvolené profesie.”

Nadácia Librum Foundation o.z.  v spolupráci so vzdelávacou inštitúciou Dr. Oliver venovala študentom škôl z Bratislavy a Trnavy 8 voľných miest na akreditovanom sústavnom vzdelávaní Mulligan koncept.
Nadácia Librum Foundation o.z. v spolupráci so vzdelávacou inštitúciou Dr. Oliver venovala študentom škôl z Bratislavy a Trnavy 8 voľných miest na akreditovanom sústavnom vzdelávaní Mulligan koncept.

“Prieskum realizovaný v druhej polovice roka 2024 medzi zdravotníkmi, ich vedúcimi a zastupiteľmi nemocníc poukázal na potrebu koordinovaného plánu vzdelávania, ktorý navyše podľa ich vyjadrení potrebuje inovovať. Tradičné osnovy vzdelávania sú na viacerých školách nedostatočné a nereflektujú moderné potreby zdravotníctva a pacientov. Najmä niektoré externé formy štúdia s vysokým počtom absolventom neposkytujú dostatok praxe a absolventi škôl síce získajú cielený titul, ale sú pre prax nepoužiteľný. Následne si otvárajú súkromné rekondičné zariadenia napríklad formou živnosti. Ak v tomto nedôjde k zásadnej zmene, úroveň poskytovanej starostlivosti pre klienta môže začať upadať”. Dr. Oliver v reakcií na podnety zdravotníkov pripravuje nové možnosti skvalitnenia praktickej výučby pre zainteresované strany. Cieľom riaditeľa vzdelávacej inštitúcie Dr. Oliver – PaedDr. Olivera Poóra dipl.f. je, aby si študenti mohli už na školách vybrať svoj smer pre rozvoj praktických zručností a nadobudúť tak potrebnú prax vyžadovanú zamestnávateľmi.

Cieľom riaditeľa vzdelávacej inštitúcie Dr. Oliver - PaedDr. Olivera Poóra dipl.f. je, aby si študenti mohli už na školách vybrať svoj smer pre rozvoj praktických zručností a nadobudúť tak potrebnú prax vyžadovanú zamestnávateľmi.
Cieľom riaditeľa vzdelávacej inštitúcie Dr. Oliver – PaedDr. Olivera Poóra dipl.f. je, aby si študenti mohli už na školách vybrať svoj smer pre rozvoj praktických zručností a nadobudúť tak potrebnú prax vyžadovanú zamestnávateľmi.

International Wellbeing Authority Cluster a International Aviation Cluster na základe rokovaní so zamestnávateľmi, združeniami a zväzmi zhodnotili, že je potrebné, aby boli šudenti hrdí na školy a profesné dráhy, ktoré si vybrali. Študenti sa už počas štúdia stretnú s mnohými prekážkami a ďalšie pribudnú okamžite po nástupe do praxe. Mnohí študenti nie sú okrem získavania kvalifikácie dostatočne vzdelávaný v oblasti potrieb bežného života. Čerstvý absolvent ktorý nie je dostatočne pripravený zvládať nové povinnosti spojené s hypotékami, odvodmi, cestovaním do práce, zariadovaním domácnosti, prípadne rodičovstvom môže ľahko prepadnúť skepse a frustrácií. Tieto emócie sa podstatne umocnia v prípade, že čerstvý absolvent nemá dostatčnú kvalifikáciu, priebojnú osobnosť, prípadne mentora z personálnej agentúry, ktorý by mu pomohol zvládnuť tieto prekážky a zároveň získať lepšie ohodnotenie v novej práci.International Wellbeing Authority Cluster a International Aviation Cluster v spolupráci s personálnou agentúrou SCHREIBER group deklarovali svoju pripravenosť poskytnúť kvalifikovaných mentorov a lektorov pre zamestnávateľov aj školy s cieľom dovzdelávať študentov a pripraviť ich na nástup do novej práce. Okrem praktických zručností pomôžu aj s ďalšími oblasťami pracovnoprávneho vzťahu, zvládania novej životnej a kariérnej etapy a sú pripravení prakticky sa zapojiť do riešenia problémov všedného dňa. Po týchto aktivitách už siahli aj Úrady práce sociálnych vecí a rodiny na ktorých pôde sa organizovali praktické semináre pre pracovníkov úradu ako aj pre klientov úradov. Klienti Úradov práce sociánych vecí a rodiny získali vďaka balíčku mentoringu a intervenčných aktivít nové možnosti pre lepšie uplatnenie na trhu práce. Doterajšie výsledky ukazujú, že klienti ÚPSVR si vďaka týmto intervenčným program dokážu rýchlejšie nájsť novú prácu s lepšími platovými podmienkami a otvárajú sa im širšie možnosti uplatnenia. Vďaka systematickému rozvoju vybraných schopností a mäkkých zručností dochádza k rozvoju kritického myslenia, lepšiemu zvládaniu stresových situácií a pracovných nezdarov čo prispieva k zlepšovaniu pracovného prostredia, prevencií vyhorenia a zlepšeniu loajality voči zamestnávateľom.

Klienti Úradov práce sociánych vecí a rodiny získali vďaka balíčku mentoringu a intervenčných aktivít nové možnosti pre lepšie uplatnenie na trhu práce.
Klienti Úradov práce sociánych vecí a rodiny získali vďaka balíčku mentoringu a intervenčných aktivít nové možnosti pre lepšie uplatnenie na trhu práce.

PaedDr. Oliver Poór dipl.f. priznal, že na aktivity z rokov 2023-2024 plánuje spolu s ďalšími kolegami a partnermi nadviazať novou analýzou, prípadne vedeckou prácou, ktorej cieľom bude kvantifikovať efektivitu a ekonomický prínos týchto programov. “Vďaka takémuto prístupu bude možné programy trvalo udržateľne rozvíjať pre potreby trhu práce. Tieto zmeny ocenie nielen školy, ale najmä zodpovedné štátne inštitúcie, zamestnávatelia a samotní ľudia, ktorí budú čerpať prínosy z dopadu týchto programov.”

Najnovšie články v Newsroom

Čo ukázal prieskum medzi fyzioterapeutmi z našich nemocníc?

Čo ukázal prieskum medzi fyzioterapeutmi z našich nemocníc?

Librum Foundation v spolupráci s partnermi zrealizovalo rozsiahly prieskum zameraný na sledovanie potrieb fyzioterapeutov, ktoré by im pomohli vykonávať svoju prácu ešte lepšie. Sledoval aj ich pripravenosť zvládnuť široké spektrum pacientov a limitovaný čas, ktorý majú na ich liečbu.

Prečo sa špecializujeme na kurzy manuálnych techník?

Prečo sa špecializujeme na kurzy manuálnych techník?

Niektoré vzdelávacie spoločnosti sa orientujú prevažne na on-line vzdelávanie a kurzy mäkkých zručností. Pre organizátora je výhodné spraviť e-learning a učiť všeobecný obsah zameraný na rozvoj soft-skills, ale prinesie to niečo manuálne zameraným profesiám? My sme si vybrali opačnú cestu a podporujeme rozvoj praktických a manuálnych zručností výhradne prezenčnou formou vzdelávania.